lördag 22 augusti 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.35 (2020)

 

Nu, när de allra flesta avslutat sin semester och livet gått tillbaka till den normala vardagslunken igen, tänkte jag att det kunde passa bra att köra igång med veckomatsedlar igen. Jag tycker att det är väldigt kul att planera och göra listor, så jag ser fram emot att fortsätta sätta ihop matsedlar. När jag gör matsedlar försöker jag att planera något sånär efter odlingssäsong. För tillfället finns det t.ex. gott om potatis, zucchini, svamp och rödbetor, och då är det ganska självklart att ta med mat innehållande just de råvarorna på menyn. 

Hoppas att ni blir sugna på att testa något av förslagen. Ha en fortsatt trevlig helg! 😊

Måndag: Ugnspannkaka med soltorkade tomater och fetaost serveras med lättkokt broccoli och råkost

Tisdag: Grön curry med potatis, grönkål och zucchini serveras med jasminris eller ett gott, ljust bröd

Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Rysk rödbetssoppa serveras med en klick crème fraiche och Ingeborgs surdegsbröd

Fredag: Pizza med kebabkryddad bönfärs serveras med kebabsås, inlagd feferoni samt valfria grönsaker

Helg: Vegetarisk lasagne med zucchini och champinjoner serveras med valfri råkost


2 kommentarer:

  1. Hej, vill bara säga hur lycklig jag är över att ha hittat din sida :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Alma
      Vad roligt att du känner så :). Det känns verkligen jättebra att få så fin och positiv feedback. Ha en fortsatt trevlig dag!
      Mvh Tove

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.