fredag 17 september 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.38 (2021)

 

Här är det stora förändringar på gång som gör att det kanske kommer att bli lite glesare mellan inläggen på bloggen ett tag framöver. Vi håller nämligen på att leta efter en ny bostad, eftersom vi tyvärr inte kan bo kvar i vår nuvarande lägenhet. Det är alldeles för påfrestande på min hälsa att dela hus med andra på  grund av min SHR (sensorisk hyperreaktivitet). Jag är väl medveten om, och blir ofta påmind om, det faktum att jag inte har någon rätt att kräva att andra ska visa hänsyn genom att inte använda så mycket parfym och andra dofter. Jag undrar dock ibland vilken rättighet som anses vara viktigast, rätten att använda doftande produkter eller rätten att kunna andas 😕. 

Ja, ja så kan det vara här i livet. Här kommer i alla fall en ny matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt härlig fredag och en riktigt trevlig helg! 🌻

Måndag: Broccolibollar serveras med stuvade makaroner och råkost

Tisdag: Kikärtor med bambuskott serveras med jasminris och en klick sambal oelek

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Blomkål- och potatissoppa med dragon serveras med en god limpa 


Helg: Ärtbiffar serveras med råkost, oliver samt ugnstekt potatis och en kall sås smaksatt med ajvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.