fredag 26 november 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.48 (2021)


Igår tog jag fram julpyntet och gjorde lite julmysigt här hemma. Det känns lite konstigt att pynta och feja eftersom det snart är dags för att börja packa inför den kommande flytten. Det är ju i och för sig några månader kvar tills själva flytten, men jag kommer ändå snart att börja packa för att inte behöva stressa senare. Jag tänker dock vänta med att börja tills efter jul och nyår. 

Under helgen som kommer ska vi bara ta det lugnt. På söndag kommer våra barn, med respektive, hit på adventsfika. Det ser jag verkligen fram emot! 

Något annat som jag också ser fram emot är att äta god mat. Nästa helg ska jag laga till stekta bönbiffar med klyftpotatis och julmustsås. Så gott! 😋

Det receptet, och många fler, hittar du i veckans matsedel. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt fin fredag och en riktigt trevlig helg! ⛄

Måndag: Franska rårakor serveras med råkost, lingonsylt samt eventuellt morotsbacon

Tisdag: Kebabkryddad linsgryta serveras med ris, eller någon form av matgryn, samt valfria färska grönsaker

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Polsk vitkålssoppa serveras med en rustik råglimpa med surdeg

Fredag: Tacogratäng serveras förslagsvis med med en crème fraiche, tacosås, mexikanskt böndipp, majskorn samt färska grönsaker

Helg: Bönbiffar med klyftpotatis och julmustsås, serveras med råkost samt en klick vinbärsgelé 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.