torsdag 3 oktober 2019

Kanelbullens dag den 4 / 10


I morgon, den fjärde oktober, är det kanelbullens dag. Vi brukar inte uppmärksamma den dagen eftersom vår äldsta dotter fyller år bara några dagar innan, och hon gillar inte kanel. Jag tycker därför inte att det finns någon anledning att lägga ner tid och ork på att baka kanelbullar till hennes kalas. Jag är själv ingen bullfantast, och ingen kaffedrickare heller för den delen, utan jag tar hellre något annat gott, t.ex. en smarrig macka, till min tekopp. Om du, liksom jag, inte riktigt känner för att baka bullar tills i morgon men ändå vill pigga upp dig lite i höstmörkret med en kanelsmakande godsak, så kanske det kan vara trevligt att istället bjuda på en kanelbullekladdkaka till fikat. Ett enklare, och i mitt tycke godare, alternativ. Mums! 😋


Ett bra recept på kanelbullar hittar du här, och receptet på kanelbullekladdkakan hittar du här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.