lördag 12 oktober 2019

Vegetarisk veckomatsedel v.42 (2019)


Det känns som att den här veckan har gått jättefort, vilket säkert beror på att jag har haft ganska mycket att göra. Idag har jag inget inbokat mer än att testa ett nytt recept på en lasagne, med bland annat grönkål och rostad paprika (recept kommer), förövrigt blir det nog en ganska lugn dag. Jag, och maken, har redan varit ute på en uppfriskande långpromenad. Vi har inte käkat frukost ännu så maken väntar ivrigt på att jag ska skriva klart dagens inlägg, som är en ny vegetarisk veckomatsedel, för att sedan kunna göra honom sällskap vid köksbordet. Det är bäst att jag sätter punkt nu så att han inte behöver vänta längre. Ha en riktigt bra dag!   

Måndag: Zucchinigratäng med svamp och soltorkade tomater, serveras med kokt potatis och råkost. 


Tisdag: Blomkålsbitar med general Tso´s sås serveras med jasminris och färska grönsaker. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Morotssoppa med färskost serveras med ett dekorativt rågflingebröd



Fredag: Enchiladas med pintobönor och majs, serveras med grönsaker, nachos, inlagd jalapeno, tacosås och en klick crème fraiche


Helg: Allt i ett gratäng med linsröra serveras med rivna morötter, pizzasallad och squashröra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.