lördag 19 oktober 2019

Vegetarisk veckomatsedel v.43 (2019)


Då var det lördag igen och dags för en ny vegetarisk veckomatsedel för den kommande veckan. Hoppas ni hittar något recept som ni blir sugna på att provlaga. Själv ska jag göra något så simpelt som hemmagjorda snabbnudlar till lunch idag. Vi tänkte nämligen ta en dagstur runt Vättern med husbilen, och jag vill ha med mig mat som är enkel att laga till i vårt minimala husbilskök. Jag hade egentligen planerat att testa ett betydligt mer avancerat recept nu i helgen, men det får jag spara till ett annat tillfälle när jag har tillgång till ett bättre utrustat kök än det i bilen. Ha en riktigt trevlig helg! 

Måndag: Krämig tortellini med rostad butternutpumpa serveras med färska grönsaker. 


Tisdag: Blomkålsbiffar serveras med kokt potatis, eller matvete, och en god och krämig röra, med morot, äpple, sambal oelek och dill. 



Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Vegetarisk kålsoppa med afrikansk krydda, serveras med ett gott, ljust, bröd. 


Fredag: Vegetariska sloppy Joe´s med linser, serveras med några skivor smörgåsgurka i hamburgerbröd (gärna hembakade, se här). Olika sorters råkost blir ett bra tillbehör.


Helg: Friterad pankopanerad falsk fisk serveras med jasminris och grönsaker i sötsur sås. Ha gärna en skvätt soja och en klick sambal, eller sriracha, till också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.