lördag 7 december 2019

Vegetarisk veckomatsedel v.50 (2019)


Den här helgen blir det fullt hus här hos oss. Våra barn med respektive, och vänner, ska nämligen komma hit. Några av dem skulle ha kommit förra helgen, men de blev tyvärr sjuka så vi fick ställa in det besöket. Jag hade tänkt att bjuda dem på "fooled pork", en vegetarisk variant av pulled pork gjord på jackfruit (se här), men eftersom våra gäster inte kunde komma så valde jag att laga annan mat den helgen. Idag ska jag göra ett nytt försök att laga den falska dragna grisen. Jag har redan kokat bbq-sås och gjort coleslaw. Snart ska jag sätta igång med själva jackfruiten. Innan dess ska jag käka frukost och lägga ut dagens inlägg, som är en ny vegetarisk veckomatsedel inför den kommande veckan. Ha en fortsatt trevlig dag! 

Måndag: Rotfruktspytt serveras med stekt ägg, Annas russinlök och råkost.


Tisdag: Indonesisk gryta med paneer serveras med basmatiris och färska grönsaker. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Linssoppa med grönsaker och afrikansk krydda serveras med mjuka och goda favoritbitar



Fredag: Vegetariska burgare med linser och kikärtor serveras i hamburgerbröd (se här) med sallad, tomat, lök, feferoni samt en dressing med ajvar och dill. Ha gärna råkostsallad och eventuellt någon form av ugnsstekt potatis till också.


Helg: Pastagratäng med brysselkål och färskost serveras med rivna morötter.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.