lördag 7 november 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.46 (2020)

 

Den här helgen har jag mycket att göra, Vår äldsta dotter och hennes sambo kommer hit, för att hjälpa till med renoveringen, och jag har lovat att förse dem på mat. Vi ska inte träffas och äta tillsammans utan de får hämta maten här och äta i sin egen lägenhet. Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska laga ännu men jag har några idéer. Jag känner mig lite stressad över att inte exakt veta vad jag ska göra så jag ska alldeles strax gå ut i köket och börja gnugga geniknölarna på allvar. Innan jag påbörjar någon ny tankekrävande uppgift ska jag skriva färdigt, och leverera, dagens inlägg, som är en ny matsedel för den kommande veckan. Hoppas du blir inspirerad till att provlaga recepten. Ha en riktigt trevlig helg! 😊

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: Pasta med zucchini och kikärtssås toppas med smulad fetaost och serveras med råkost

Tisdag: Quinoanuggets serveras med basmatiris samt en currysås smaksatt med apelsin och sambal oelek

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Bulgarisk linssoppa serveras med ett gott bröd. t.ex. brödrutor med honung och linfrö

Fredag: Ciabatta fylld med bönröra, rostad aubergine och mozzarella serveras med en blandad sallad

Helg: Stekta bönbullar serveras med lingonsås, ugnstekt potatis, råkost, inlagd smörgåsgurka samt en klick lingonsylt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.