lördag 28 november 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.49 (2020)

 

Om resten av denna dag blir som den började så är det nog bäst att jag inte vidrör något som har med någon form av teknik att göra. När jag skulle öppna dagens inlägg, nu på morgonen, kom det bara fram en massa formler, och själva sidformatet såg inte heller rätt ut. Det var ingen rolig upptäckt för mig som inte bara är morgontrött utan dessutom totalt ointresserad av teknik. Som väl är tog det ändå inte särskilt lång tid att lista ut vad som hade blivit fel. Jag hade helt enkelt av misstag råkat trycka på fel ställe och fått fram HTML-vyn. När jag ändrade till vyn skriva, blev allt normalt igen. Pust, vilken tur! 😅

Det känns skönt att det löste sig så att jag kunde lägga ut inlägget, som är en ny vegetarisk veckomatsedel för den kommande veckan. Nu måste jag lugna ner mina upprörda nerver med en tallrik len och god havregrynsgröt vid frukostbordet. Ni får ha en fortsatt trevlig helg och en riktigt mysig första advent 😊. 

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: Franska rårakor serveras med råkost och en klick lingonsylt

Tisdag: Pastagratäng med grönkål, ajvar relish och fetaost serveras med rivna morötter

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Rotfruktssoppa med saffran, linser och vitlökskräm serveras med baguetter

Fredag: Dubbelbakad potatis med broccoli och ost serveras med färska grönsaker

Helg: Vegetarisk stroganoff med champinjoner och halloumi serveras med kokt ris, råkost samt eventuellt gröna ärtor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.