lördag 13 mars 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.11 (2021)

 

Den här helgen kommer jag med största sannolikhet att tillbringa en hel del tid nedsjunken i soffan med en god bok. Jag fick nämligen hem en laddning med böcker igår och nu längtar jag efter att dyka in i dem 😊. Förutom att ägna mig åt läsning har jag även planer på att testa ett nytt recept. Det är en vit chiligryta som jag ska använda på ett lite annorlunda sätt. Jag återkommer med resultatet. 

Nu på morgonen ska jag försöka hinna med att planera nästa veckas träning. Jag tänker börja med det så snart som jag har levererat nedanstående vegetariska veckomatsedel. Det är bäst att jag avslutar detta inlägg så att jag hinner göra färdigt träningsplaneringen innan det är dags att käka frukost. Ha en riktigt trevlig helg! 🌷

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: Italienska linsbollar serveras med tomatsås och pasta. Toppa gärna det hela med lite riven lagrad ost 

Tisdag: Vegetarisk middagsgryta, med blomkål, broccoli & bönor, serveras med bulgur eller matvete

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Pumpasoppa med spenat, kokosmjölk och currypasta serveras med ett gott bröd, t.ex. danskt fruktbröd

Fredag: Fooled pork serveras i hamburgerbröd. Några skivor smörgåsgurka samt en hög med coleslaw är perfekta tillbehör

Helg: Kikärtsgratängmed champinjoner, dijonsenap och dragon, serveras med ugnstekt potatis, råkost samt en klick vinbärsgelé


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.