lördag 20 mars 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.12 (2021)

 

Den här veckan har gått i raketfart. Jag har haft flera trista, men nödvändiga, saker inbokade, så nu ska det bli skönt att bara ta det lugnt några dagar. Idag ska jag koka en sats refried beans och en sats med Puerto Rican beans. De förstnämnda har jag gjort tidigare, men de andra är en ny bekantskap. Vi ska dock inte käka dem idag, eftersom vi har annan mat att äta, utan jag sparar dem i frysen till ett annat tillfälle. Det ska bli spännande att se hur de smakar. Jag hoppas och tror att de ska vara goda. 

Nästa veckas matsedel bjuder på massor med smaskiga maträtter, som t.ex. en lite annorlunda lasagne utan pasta, gudomligt goda marinerade quornfiléer och en fantastiskt färskostfylld röstirulltårta. Mums! 😋. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Zucchinigratäng med morötter, linser och halloumi (blir som en lasagne utan pasta) serveras med färska grönsaker

Tisdag: Pasta med spenat och fetaostsås serveras med t.ex. rivna morötter

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Lättlagad thaisoppa med nudlar, wokgrönsaker och röd curry serveras med ett gott bröd

Fredag: Gyroskryddade bönbiffar serveras tillsammans med färska grönsaker och tzatziki i hembakade tunnbröd

Helg: Pestomarinerade quornfiléer serveras med färskostfylld röstirulltårta samt färska grönsaker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.