lördag 29 maj 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.22 (2021)


Nu i helgen ska det vara strålande väder här i Vadstena. Vi tänkte därför passa på att vara ute så mycket som möjligt. Idag ska jag och maken fixa lite på odlingslotten och i morgon ska vi bjuda våra barn, med respektive och vänner, på en liten picknick. Det ser jag fram emot. 

Jag ska bara lägga ut dagens inlägg, som är en veckomatsedel för den kommande veckan, och käka upp min frukostgröt innan jag drar igång med picknickförberedelserna. 

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Potatispannkakor serveras med lingonsylt och råkost

Tisdag: Afrikansk spenat och äggrätt serveras med basmatiris och en klick chutney

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Het morotssoppa med linser serveras med ett enkelt bondbröd

Fredag: Brödpudding med tomat och fetaost serveras med en blandad sallad

Helg: Grillade sötpotatisskivor serveras med ugnstekt potatis och en kall sås med smak av bearnaise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.