fredag 14 oktober 2016

Bönkorv med bröd


Det här är goda grejer det. Stekt bönkorv i hemmagjorda korvbröd med Västervikssenap, ketchup & bostongurka. Mums! Jag har alltid gillat korv med bröd men eftersom jag valt bort att äta kött, och dessutom inte tycker om sojakorv, så har stekt bönkorv fått ersätta den obligatoriska kokta korven som jag brukade äta. Det tar lite tid att göra egna bönkorvar men jag brukar göra det på en ledig dag när jag inte har så mycket annat för mig. Receptet ger 16 korvar som passar utmärkt att frysa in, sedan är det bara att ta upp det antal korvar som går åt och steka dem otinade. Receptet på bönkorven hittar du här & receptet på de hembakade korvbröden hittar du här.

2 kommentarer:

  1. Testade korven i dag supersmarrig ��

    SvaraRadera
  2. Vad roligt :) kul att du är så modig och törs prova de lite med avancerade grejerna.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.