lördag 9 november 2019

Vegetarisk veckomatsedel v.46 (2019)


I morgon kommer våra barn hit för att fira far på hans dag. Det blir inget märkvärdigt firande, utan jag tänker bara laga lite god mat till dem alla. Vi tar inte dessa påhittade bemärkelsedagar på så stort allvar. Maken, och tillika den som ska firas, har verkligen inga höga krav på dagen. Han har planerat att vara ute och fixa lite med äldsta dotterns bil när de kommer. Vi andra kanske tar en promenad under tiden, om vädret tillåter. 

Idag tänker vi också ta en promenad, men det får bli lite senare under dagen eftersom det är väldigt dimmigt ute här just nu. Jag har redan avverkat morgonens träningspass på min motionscykel, så nu är jag snart redo för att käka frukost. Innan jag sätter skeden i frukostgröten ska jag leverera dagens inlägg som, som vanligt, är en ny vegetarisk veckomatsedel inför den kommande veckan. Hoppas ni blir sugna på att provlaga något av recepten. Ha en riktigt trevlig helg! 😊

Måndag: Potatisfrittata med tomatsås och mozzarella serveras med färska grönsaker


Tisdag: Kikärtsgryta med koreansk chilipasta serveras med jasminris.


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Broccolisoppa med linser, kokos och grön currypasta serveras med ett frasigt ljust bröd.


Fredag: Bakad potatis med romröra (byt vanlig ishavsrom i receptet mot  tångcaviart) serveras med morots'lax' och en blandad sallad



Helg: Zucchinigratäng med morötter, linser och halloumi, serveras med oliver och färska grönsaker



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.