lördag 28 mars 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.14 (2020)


Trots att stora delar av världen har stannat av så tickar tiden ändå på. I natt är det dags att ställa om klockorna till sommartid. Att våren och sommaren närmar sig är i alla fall en liten tröst i den nuvarande dystra tillvaron. Jag fortsätter att hålla mig mest för mig själv, även om jag tar en promenad i vårsolen då och då. Jag väljer dock att vara ute på tider då det inte är så många andra ute, och håller avstånd till de människor som jag ser. I förrgår var jag nere vid lotten och gjorde vårfint i rabatterna. Nu väntar jag ivrigt på att de fröer som jag har beställt ska komma så att jag kan börja så. Jag hade gärna sett att de hade kommit nu i slutet av veckan men jag får vänta ett tag till. Jag får väl hitta på något annat att pyssla med idag. Innan jag hittar på något att sysselsätta mig med ska jag leverera dagens inlägg, som är en vegetarisk matsedel inför den kommande veckan. Ha en riktigt trevlig helg! 😊 

Måndag: Stekta bönbullar serveras med råkost, kokt potatis, brunsås, smörgåsgurka och en klick vinbärsgelé


Tisdag: Het kikärtsgryta serveras med bulgur, eller matvete, och smulad fetaost. Ha gärna någon form av råkost till också. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Currysoppa med ris och morötter serveras med formfranska som gräddats i långpannan.



Fredag: Inbakad pizza med pierogifyllning (potatis, färskost, crème fraiche och lök) serveras med rivna morötter och pizzasallad


Helg: Quinoabiffar med majs, spenat och fetaost serveras med ugnsstekt potatis, råkost samt en kall sås smaksatt med ajvar, paprika och dill



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.