fredag 19 augusti 2016

Matiga ostmackor i smörgåsjärnet med vita bönor, ägg och barbecuesås


Detta är en lyxigare variant av toast, gjord på hembakat bondbröd, serverad med vita bönor tomatsås och barbecuesås, förutom det obligatoriska lösstekta ägget förstås. Jag har i tidigare inlägg skrivit om min svaghet för dubbelmackor i smörgåsjärnet. Jag vet att jag upprepar mig, men det är ju så gott när det ostfyllda frasiga brödet suger åt sig av den lösstekta äggulan och i detta fall blir mackan ännu godare och slabbigare av de smarriga bönorna och den underbara barbecuesåsen, mmm det är så gott!

Toast med vita bönor, ägg och barbecuesås
Bred smör på skivat bondbröd och lägg ihop skivorna två och två med riven eller skivad ost emellan. Grädda dem i smörgåsjärnet. Häll en burk vita bönor i tomatsås i en skål och värm dem mikron. Lösstek ett ägg per macka i lite smör eller margarin. Lägg mackan på en tallrik. Ha på en klick bönor och lite rökig barbecuesås (köpt eller denna) toppa med ägget. Ät och njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.