lördag 2 januari 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.1 (2021)


Idag har jag haft fullt upp så jag har inte haft tid att blogga förrän nu. Dagens inlägg är en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Jag har bland annat tagit med recept som innehåller råvaror, som t.ex. brysselkål, grönkål, ädelost och fikon, som många kanske har kvar i kyl och frys efter jul och nyår. Själv har jag ett rödkålshuvud som jag behöver göra över med. Jag återkommer en annan dag med vad jag lagar för spännande mat av det. Nu ska jag fixa lite kvällsmat och sedan ska jag klä på mig myskläder och sjunka ner i soffan med en bytta chokladglass. Det ser jag fram emot. Ha en fortsatt trevlig helg! 😊

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 
 
Måndag: Grönkålssoppa serveras med ägghalvor och en god limpa, t.ex. fikonlimpa

Tisdag: Nordafrikansk rotfruktsgryta med dadlar och brysselkål serveras med couscous, hummus och yoghurtsås med mynta

Onsdag (Trettondagen): Bönbullar serveras med portersås, ugnsstekt potatis, kokt broccoli och en klick vinbärsgelé

Torsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Fredag: Enchiladas med keso och jalapeno serveras med färska grönsaker, majskorn, tacosås och mexikanskt böndipp

Helg: Pasta med en champinjon och ädelostsås serveras med rivna morötter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.