lördag 9 januari 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.2 (2021)

 

Idag har jag en sådan där dag då jag varken har lust eller ork till att göra någonting. Trots detta har jag avverkat ett pass på min motionscykel, kört en tvättmaskin, förberett middagsmaten och gjort rent ugnen 😒. Resten av dagen tänker jag dock lyssna till min kropp och bara ta det lugnt. Innan jag börjar ägna mig åt att göra ingenting ska jag leverera en ny vegetarisk veckomatsedel för den kommande veckan. Hoppas ni hittar något recept som ni vill provlaga. Ha en fortsatt trevlig helg! 😊

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: Enkel morotssås serveras med pasta och lite riven ost

Tisdag: Indisk linscurry med gröna bönor serveras med basmatiris samt en klick chutney och en kall yoghurtsås med mynta

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Het bönsoppa med chipotle serveras förslagsvis med dubbla ostmackor gratinerade i smörgåsjärnet

Fredag: Stromboli fylld med bland annat vegetarisk salami och mozzarella serveras med pizzasallad 

Helg: Bönbiffar à la Lindström serveras med gratinerat potatismos och grönsaker efter tycke och smak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.