lördag 30 januari 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.5 (2021)

 

Idag är det klart och kallt här i Vadstena. Termometern visar på sju minusgrader så det är ganska kyligt. Vi kanske trotsar kylan och tar en promenad lite senare under dagen, för det är soligt och fint ute. Nu på morgonen ska jag bara ta det lugnt och njuta av solskenet inifrån. När jag har skrivit klart dagens inlägg, som är en vegetarisk veckomatsedel, tänker jag göra maken sällskap vid frukostbordet. Han väntar ivrigt på att jag ska bli klar, så det är bäst att jag skyndar mig ut till köket innan han svimmar av hunger. Ni får ha en riktigt bra helg! 😊

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: Rotfruktspytt serveras med stekt ägg och rostade kikärtor, samt en rödbetssallad smaksatt med senap och dill.

Tisdag: Grönsaksgryta med kokosmjölk och curry serveras med basmatiris

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Krämig potatis och blomkålssoppa med dragon serveras med en rustik limpa t.ex. långjäst rågbröd

Fredag: Saftiga bönburgare med svamp serveras i hamburgerbröd med olika tillbehör som t.ex. dressing, smörgåsgurka och ketchup 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.