lördag 23 mars 2019

Vegetarisk veckomatsedel v. 13 (2019)


Idag ska det vara toppenväder här, vilket passar alldeles utmärkt nu när vi håller på att iordningställa vår odlingslott. Nästa helg ska vi börja flytta dit de växter som vi tog med oss från vår förra trädgård. Jag har gjort ritningar över rabatterna, så det kommer nog att vara ganska enkelt att plantera. Jag hoppas att slutresultatet blir lika bra som det ser ut på papperet. 

I morgon kommer vår yngsta dotter och en av hennes vänner hit och hälsar på. Det ska bli jättekul att träffa dem. Jag tänker bjuda dem på en variant av hemmagjord cannelloni, som jag inte har lagat tidigare. Det ska bli spännande att se vad vi tycker om den maträtten. Det verkar i alla fall vara supergott när jag läser receptet.

Sedan jag startade den här bloggen har jag provlagat massor med nya recept, och det är sällan som jag blir besviken. Veckans matsedel innehåller några av alla de goda maträtter som vi hittills har testat. Hoppas du hittar något som du blir sugen på att prova. Ha en riktigt trevlig helg! 😊

Måndag: Korngrynotto med rödbetor och stekt halloumi


Tisdag: Potatiscurry med ägg - "allt i ett", serveras med en klick turkisk yoghurt samt en sked, eller två 😀, av min godaste äppelchutney


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Broccolisoppa med linser och ost serveras med en saftig och god karlstadlimpa



Fredag: Kikärtsköfte serveras med bulgursallad, baba ganoush, feferoni samt en kall sås smaksatt med vitlök, dill och harissa


Helg: Pastagratäng med morot, paprika och ajvar, serveras med en blandad (råkost)sallad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.