lördag 10 oktober 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.42 (2020)



Idag ska jag bara ta det lugnt och fixa lite med min träningsplanering. Jag är inne i en period då jag stundtals har förskräckligt ont i kroppen, och måste därför planera min träning efter vad kroppen klarar, istället för vad jag vill och känner för. Tråkigt, men så är det att ha EDS. 

Den här helgen blir det lugnt även på matlagningsfronten. Renoveringsgänget har andra planer så det blir bara jag och maken som ska äta. Dagens middag blir en gammal favorit, marinerade quornfiléer och potatisgratäng. Mums! Det ser jag fram emot. 

I den kommande veckans matsedel finns det också några riktigt smaskiga maträtter. Hoppas att du blir sugen på att testa någon av dem. Ha en riktigt trevlig helg! 😊

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten 

Måndag: Vitkålsgratäng serveras med stekt bönkorv, rivna morötter och kokt potatis eller en bit bröd

Tisdag: Couscouspytt med kikärtor och wokgrönsaker serveras med en kall sås smaksatt med sweet chili

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Vegetarisk ärtsoppa serveras med en klick senap och knäckemackor med ost

Fredag: Snabblagad hönokakspizza med vegetarisk salami serveras med pizzasallad 

Helg: Gratinerad potatisgnocchi med paprika och fetaost serveras med färska grönsaker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.