lördag 11 januari 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.3 (2020)

Sedan jag startade bloggen, för lite drygt fyra år sedan, har jag provlagat massor med nya spännande vegetariska recept. De allra flesta har varit riktigt goda, och överraskat oss på ett positivt sätt. Andra har varit mindre goda än förväntat, och några har inte alls fallit oss i smaken. Det är väldigt roligt och lärorikt att prova nya maträtter. Och eftersom jag har mängder med obeprövade recept kvar i min pärm, som bara väntar på att bli använda, så kommer jag att fortsätta att utmana våra smaklökar. Veckans matsedel innehåller både gamla och nya favoriter. Hoppas ni hittar något ni blir sugna på att testa. Ha en fortsatt trevlig helg! 😊

Måndag: Rumänsk pasta med vitkål serveras med rivna morötter


Tisdag: Sötsur indonesisk grönsaksgryta serveras med jasminris och gärna lite sambal oelek samt en sked av min godaste äppelchutney


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Vegetarisk ärtsoppa serveras med knäckebröd eller en god limpa


Fredag: Bakad potatis med falsk tonfiskröra, serveras med en klick smör, lite salt, riven ost samt en rejäl hög med råkost.


Helg: Bönbiffar med oliver serveras med pizzapotatis samt tzatziki, eller vitlökssås, och pizzasallad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.